Waarschijnlijk zegt de term kanban u niet zoveel. Tenzij u er al eens van gehoord heeft en het daadwerkelijk heeft toegepast in uw bedrijf. Mocht u de term nog niet kennen leggen we het nu eerst even voor u uit. Kanban is een methodiek die bedacht en ontwikkeld is door een medewerker van Toyota genaamd Taiichi Ohno. De methodiek wordt vaak toegepast voor onder andere Lean Six Sigma. Het kan zijn dat er nu alsnog geen lampje bij u gaat branden. Daarom leggen wij voor u in dit artikel uit wat kanban inhoudt en geven wij allerlei relevante informatie over dit product.
Hoe zit kanban in elkaar?
Kanban kunnen we het beste op deze manier beschrijven:’ Kanban is ontwikkeld als een concept dat toegepast kan worden bij just-in-timeproducute en lean manufactering. Als we dit simpel willen omschrijven kunnen we het beste doen op deze manier: door op een bepaalde manier te werken kunnen we precies op tijd de juiste werkzaamheden verrichten. Bij de kanban methodiek gaat dit via drie categorieën: to do, doing en done. Dit klinkt misschien in eerste instantie simpel, toch is het een methodiek die veel resultaat oplevert. Als bedrijven hun werkzaamheden rangschikken op basis van deze drie niveaus, is er eenvoudig een duidelijk overzicht te creëren. Zeker binnen productieprocessen is de kanban methodiek erg belangrijk.
Kanban toepassen binnen uw bedrijf
Er zijn vele mogelijkheden om kanban toe te passen binnen uw bedrijf. De kans is groot dat u niet weet hoe u dit op de juiste manier moet doen. Dan is het voor uw onderneming zeker het overwegen waar om door een extern bedrijf dat gespecialiseerd is in methodieken als kanban u zich eens laat ondersteunen. Uiteindelijk zult u merken dat u met een methodiek als kanban veel efficiënter kunt gaan werken. Probeert u het daarom eens en laat uw onderneming ook efficiënter werken.